La premsa gratuïta té una pàgina pròpia a la història de la comunicació d'aquest país. Ja fa més de trenta anys quan va començar a introduïr-se a casa nostra provinent d'Europa, especialment de la veïna França. Les revistes gratuïtes van començar a tractar la informació de proximitat al llarg del territori i mica en mica, moltes poblacions van tenir "la seva revista". I dic la "seva" perquè al llarg d'aquest anys s'han convertit en una part del poble, vila o ciutat on treballen.
Ara ja es diu que la població cada cop està disposada a pagar menys per a accedir a la informació, però quan van sortir les més importants capaçaleres, tenir informació, entreteniment i lleure de manera gratuïta era una novetat.
Amb els anys, la premsa gratuïta ha anat evolucionant. La seva plantilla la composen persones qualificades, amb titulació universitària. La direcció de les revistes aposta per una constant innovació en mitjans i en recursos i ha donat i dona feina a un col·lectiu molt gran de professionals tant de manera directa com indirecta. Com a tots els col·lectius, s'han donat (i malhauradament encara es donen) exemples de mala praxis. Amb l'arribada del boom immobiliari es donà també un boom de revistes gratuïtes. I es en aquest moment quan més exemples es donen de poca professionalitat. La creació de l'Associació Catalana de la Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals, des del seu inici fa més de deu anys, ha suposat una professionalització del sector important i ha aportat l'impuls conjunt de més de cent capçaleres.
Amb els temps, alguns butlletins municipals incloeren publicitat, certs consistoris amb més gràcia que altres. En aquest moment, l'ACPG va deixar molt clar que aquests mitjans municipals NO SON NI SERAN considerants premsa gratuïta. I amb això, el debat sobre la manipulació informativa s'obria de nou.
Avui, a punt de la sortida de la primera edició de Nivell 21, ens trobem amb la sorpresa de certs anunciants davant l'elevada qualitat tècnica i de contingut de la publicació que presentem. Certament, NO HI HA CAP PUBLICACIÓ COM AQUESTA EN TOT L'ESTAT, però el conjunt de la premsa gratuita s'ha guanyat un prestigi més enllà de booms immobiliaris i de manipulacions de qualsevol mena. Hi ha revistes al mercat amb més de trenta anys... L'experiència editorial de l'empresa, la qualitat tècnica, la professionalitat dels articulistes i la novetat del seu format fan de Nivell 21 un nou exemple de professionalitat de la premsa gratuïta.
No hay comentarios:
Publicar un comentario